Allmänna villkor, Gnosjö Konstsmide AB
Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör beställningar i vår webbshop på konstsmide.se och dess underdomäner. Då dessa villkor kan komma att uppdateras utan föregående avisering så rekommenderar vi att du läser dessa vid varje ordertillfälle. En bindande order tillika avtal om köp inträffar när vi har bekräftat din order. En orderbekräftelse skickas till den e-mailadress du fyllde i vid ordertillfället. Avtal ingås mellan dig och Gnosjö Konstsmide AB, organisationsnummer 556217-1313. Firmatecknare: Daniel Johansson.
Kontaktuppgifter
Gnosjö Konstsmide AB
Box 54
335 22 Gnosjö
Telefon 0370-33 20 00
info@konstsmide.se
Besöksadress
Gnosjö Konstsmide AB
Strömgatan 7
335 30 Gnosjö, Sverige
Kundtjänst
Om du har frågor om din beställning eller våra produkter så är du välkommen att kontakta oss vardagar mellan 07:30-16:30 CET på: order@konstsmide.se, 0370-33 20 00.
Reservation
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i lagersaldo som gör att vi inte kan fullfölja din order. Skulle den vara du beställt mot förmodan inte vara tillgänglig kommer vi att kontakta dig och se till att återbetalning sker utan dröjsmål.
Priser
De priser som visas på vår hemsida och webbshop är inklusive mervärdesskatt (moms) och exklusive frakt om inte annat särskilt anges.
Gällande pris är det som anges för den aktuella produkten vid ordertillfället. Priser kan komma att ändras från en tid till en annan utan föregående avisering och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter.
Betalning
Vi använder Klarna Checkout som betalningslösning. Tillgängliga betalningssätt är de som tillhandahålls via Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkoren för Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp.
Inga kontouppgifter eller kortuppgifter såsom kortnummer och cvc kod sparas i affärssystem eller motsvarande som tillhör Gnosjö Konstsmide AB.
Leverans och fraktkostnader
Vi använder oss av PostNord MyPack Collect som leveransmetod inom Sverige. Fraktkostnaden är för närvarande 150 SEK. Fri frakt erbjuds vid köp över 1500 SEK. Dina varor skickas normalt inom 2 arbetsdagar och leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar. Alla leveranser sker till ditt lokala ombud.
Vi kan för närvarande bara leverera till adresser inom Sverige och endast till privatpersoner.
Vid leveransförsening överstigande 14 dagar har du som kund rätt att häva köpet och erhålla full ersättning.
Minderåriga
Om du är under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att göra en beställning.
Personuppgifter
När du lägger en beställning hos oss så godkänner du att vi sparar följande personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Dina personuppgifter sparas i syfte att fullfölja avtalet med dig och leverera dina varor. Vi, Gnosjö Konstsmide AB, sparar ej kortuppgifter eller uppgift om personnummer. Vi handhar dina personuppgifter med försiktighet och lämnar inte ut dessa till tredje part. Enligt personuppgiftslagen (PUL 1998:204) har du rätt att få ta del av den information vi har sparad om dig samt begära ändring eller att de raderas. Kontakta då vår kundtjänst.
Ångerrätt och retur
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp räknat från den dag du tar emot varan. Vänligen notera att vi inte har någon returrätt på våra reservlampor eller reservdelar.
För att utöva din ångerrätt kontakta kundtjänst på reklamationer@konstsmide.se för att erhålla en returkod. Retursedel hittar du på postnord.se eller på ditt lokala utlämningsställe. Före retur fyll i returorsak på formuläret som medföljer varan. Har du tappat bort ditt returformulär kan du ladda ner en ny version här.
Om du har frågor går det bra att kontakta oss på:
reklamationer@konstsmide.se
För varor som returneras oanvända, med originaletiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet exklusive ursprunglig fraktkostnad via Klarna när produkten har returnerats till Gnosjö Konstsmide AB.
Enligt Distansavtalslagen (2005:59) 2 kap 15 § 2 kan du bli skyldig att ersätta för varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i en större omfattning än vad som varit nödvändigt. I sådant fall kan det återbetalade beloppet komma att reduceras motsvarande värdeminskningen.
Reklamationer
Om du har upptäckt ett fel på en vara och önskar reklamera den vänligen kontakta kundtjänst på reklamationer@konstsmide.se med en beskrivning på felet samt en bild, så kontaktar vi er för vidare åtgärd. Före retur fyll i returorsak på formuläret som medföljer varan, har du tappat bort returformuläret kan du ladda ner det här.
Enligt konsumentköplagen har du alltid rätt att reklamera en vara inom 3 år om du kan påvisa att varan var felaktig från början.
Vid en eventuell tvist kommer vi att följa svensk lag och Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Force Majeure
Force majeure ska anses föreligga när en extern omständighet väsentligen hindrar fullgörande av förpliktelser enligt avtalet. Sådana omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Som exempel på sådan befriande omständighet skall anses bl.a. krig, naturkatastrof, större olyckshändelse, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, terrorism, brand, blockad, myndighetsåtgärd eller motsvarande som ligger utom företagets kontroll. Gnosjö Konstsmide AB förbehåller sig rätten att skjuta upp sin förpliktelse att fullgöra avtalet så länge sådan omständighet föreligger.